۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۳۱۴۴۹
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر:

احیای وقف تنها راه تأمین نیازهای حوزه است| مناعت طبع روحانیت مثالزدنی است

احیای وقف تنها راه تأمین نیازهای حوزه است| مناعت طبع روحانیت مثالزدنی است
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم احیای وقف را تنها راه برطرف کردن نیازهای حوزه علمیه دانست و گفت: تمامی مدارس باید برای ایجاد وقف بسیج شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی مهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در زمینه وضعیت معیشتی طلاب گفت: با مناعت ترین افراد، طلاب حوزه علمیه هستند و امروز اکثر روحانیت در میان افراد جامعه کمترین دریافتی را دارند و مناعت طبع روحانیت خود یک مجاهدت است.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ادامه داد: افرادی که با طلاب آمد و شد دارند از نزدیک حقیقت مناعت طبع روحانیت را درک می کنند؛ وضعیت معیشت طلاب با گذر از زیر خط فقر شبه معجزه ای است که غیرت دینی طلاب و جوانان انقلابی در حوزه علمیه را الزام کرده است که برای مرزبانی از عقاید اسلام و معارف اسلام و سبک زندگی اولیای دین، سختی و مشکلات راه را هم خودشان و هم خانواده های آنها تحمل می کنند.

وی با تصریح بر این که یاوه گویان، سیاه نمایان و مزدوران تبلیغاتی استکبار همواره با دروغ پردازی قشر مظلوم طلاب را مورد هجمه قرار داده اند، اظهار کرد: البته اهل بصیرت نقشه های این سیاه کاران را به درستی می شناسند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: آنچه که امروزه ما را بر آن می دارد با حفظ عزت نفس و برنامه ریزی مدون، زندگی متوسط سربازان امام زمان(عج) را تأمین کنیم احیای موقوفات گذشته و ایجاد موقوفات جدید با موضوعات، پژوهشی، علمی و فرهنگی است.

وی اضافه کرد: اگر جامعه اسلامی و مذهبی متدین را هوشیار کنیم تا با ایجاد موقوفات جدید به تأمین و پشتیبانی حوزه های علمیه قیام کند، قدری این مسیر دشوار برای طلاب هموار خواهد شد؛ البته امروزه شاهد هستیم، سازمان اوقاف و امور خیریه، تمام قد امور وقف و امور خیریه را با فعال سازی هدف مند و مهندسی شده برای رفع این مشکلات به کار گرفته است اما چنین کارهایی به تنهایی کافی نیست بلکه زمینه سازی برای پذیرش موقوفات جدید نیازمند تبلیغ مستمر است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بسیج تمامی مدارس علمیه برای ایجاد موقوفات جدید را ضروری دانست و افزود: موقوفات جدید در راستای حوزه های علمیه می تواند در رفع دغدغه های طلاب نقش مهمی داشته باشد که در این راستا برگزاری جلسات تبیین موقوفات فرهنگی با رویکرد حوزوی در مراکز استان ها امری اجتناب ناپذیر است و امید داریم بیان ایده ها از سوی صاحبنظرن در این زمینه موجب شکوفایی فرهنگ وقف گردد.

وی با بیان این که امروزه همه مسؤولان در حوزه های علمیه باید با افتخار به سنت های دیرینه و ایجاد راهکارهای جدید دغدغه خاطر طلاب را در تأمین مخارج اولیه زندگی بر طرف نمایند، گفت: طلاب جوان و عزیز که به هواهای نفسانی و ذخایر دنیایی پشت کرده و مجاهدت ها را به جان خریده اند، وظیفه مسؤولان جدای از نیت های پاک طلاب است و باید در زمینه معیشت طلاب بیشتر کارکنند؛ البته بی انصافی است اگر فعالیت های مرکز خدمات و برنامه ریزی های مدیر حوزه های علمیه نادیده گرفته شود./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
مصطفی رستمی
ارسال نظرات